Kreativt læringsdesign –

Legen og didaktikkens kreative samspil med design thinking

Projekt beskrivelse

Hvordan kan man bruge design thinking til en anderledes måde at tænke projekt arbejde på? Hvordan kan kan legen bruges som en udviklingfaktor? Kan børn være co-designere af deres egen læringskontekst? og hvordan interagere børn egentlig med artefakter i første omgang?

 

Projekt detaljer

Hvor – Aarhus Universitet
Fag – Design – metode, teori og praksis
Karakter – 10

Udarbejdet sammen med:
Pernille Troelsen
Helle Hein


Disse er blot nogle af de spørgsmål vi arbejde med i løbet af projektet som endte ud i, i løbet af projektets tidsrum. Der blev arbejdet med alt fra gøgl til den store opfinder workshop, hvor en flok unger skulle re-designe, en helt normal hverdagsting som en bold.

Alle vores tanker, opdagelser og alt det andet som vi lavede i løbet af projektet kan findes over på vores projekt side.

 

Leg og læring projektet

Tiny URL for this post: